5. Contingut de les proves, Jam Session - Barcelona

5. Contingut de les proves


◉ Estructura de les proves

 

La prova d’accés consta de dues parts (A i B) que tenen la finalitat de valorar les competències de les persones aspirants, així com els seus coneixements i les habilitats bàsiques per cursar els estudis superiors. La part A s’avalua com Apte o No apte, donant accés a la realització de la part B que computa el 100% de la qualificació final.

Aquelles persones que posseeixen el títol de Grau Professional realitzaran una prova específica i abreujada de reconeixement auditiu i anàlisi musical enlloc de la part A, sempre i quan el títol sigui del mateix instrument al qual s’està presentat al Grau Superior.


 

◉ Contingut de les proves

 

Prova específica de la Part A per aspirants amb el títol de Grau Professional

 

Exercici

Descripció

Pes

Anàlisi de partitura

Exercicis d’anàlisi d’estil, contextualització, forma, harmonia, melodia i arranjament a partir de la partitura d’una obra o fragment.

Durada: 45 minuts

50%

Anàlisi auditiva

Exercicis de reconeixement auditiu d’estil, forma, harmonia, melodia i arranjament a partir d’un àudio.

Durada: 45 minuts

50%

 


 

Prova per aspirants a l’especialitat d’Interpretació

 

Part A

 

Bloc d’anàlisi musical

Exercici Descripció

Pes

Anàlisi de partitura

Exercicis d’anàlisi d’estil, contextualització, forma, harmonia, melodia i arranjament a partir de la partitura d’una obra o fragment.

Durada: 90 minuts

40%

 

Bloc de reconeixement auditiu

Exercici Descripció Pes
Anàlisi auditiva

Exercicis de reconeixement auditiu d’estil, forma, harmonia, melodia i arranjament a partir d’un àudio.

Durada: 60 minuts

25%
Dictat melodicorítmic

Transcripció d’una melodia.

Durada: 30 minuts

15%
Dictat harmònic

Transcripció d’una progressió d’acords.

Durada: 30 minuts

20%

 

Part B

 

Exercici

Descripció Pes
Interpretació

Repertori format per cinc temes de diversos estils i èpoques on l’aspirant demostri el seu domini de l’instrument.

Durada: 40 minuts

40%
Sessió de treball

Lectura a vista i simulació d’una classe on es demanaran qüestions relacionades amb escales, arpegis, transport, disposicions d’acords i acompanyament a partir d’alguna peça del repertori proposat per la persona aspirant.

Durada: 30 minuts

30%
Improvisació

Improvisació sobre dues bases ritmicoharmòniques donades pel centre.

Durada: 15 minuts

30%

 


 

Prova per aspirants a l’especialitat de Pedagogia

 

Part A

 

Bloc d’anàlisi musical

Exercici Descripció Pes
Anàlisi de partitura

Exercicis d’anàlisi d’estil, contextualització, forma, harmonia, melodia i arranjament a partir de la partitura d’una obra o fragment.

Durada: 90 minuts

40%

 

Bloc de reconeixement auditiu

Exercici Descripció Pes
Anàlisi auditiva

Exercicis de reconeixement auditiu d’estil, forma, harmonia, melodia i arranjament a partir d’un àudio.

Durada: 60 minuts

25%
Dictat melodicorítmic Transcripció d’una melodia.

Durada: 30 minuts

15%
Dictat harmònic

Transcripció d’una progressió d’acords.

Durada: 30 minuts

20%

 

Part B

 

Exercici Descripció Pes
Interpretació Repertori format per cinc temes de diversos estils i èpoques on l’aspirant demostri el seu domini de l’instrument.

Durada: 40 minuts

40%
Passatge didàctic Disseny d’un passatge didàctic a partir d’un context d’aprenentatge concret i uns objectius a assolir.

Durada: 60 minuts

30%
Exposició d’un tema Preparació i exposició d’un tema  per valorar les capacitats docents i comunicatives de l’aspirant.

Durada: 40 minuts (30 de preparació i 10 de comunicació)

30%

 


 

Prova per aspirants a l’especialitat de Sonologia

 

Part A

 

Bloc d’anàlisi musical

Exercici Descripció Pes
Anàlisi de partitura

Exercicis d’anàlisi d’estil, contextualització, forma, harmonia, melodia i arranjament a partir de la partitura d’una obra o fragment.

Durada: 90 minuts

30%

 

Bloc de reconeixement auditiu

Exercici Descripció Pes
Anàlisi auditiva

Exercicis de reconeixement auditiu d’estil, forma, harmonia, melodia i arranjament a partir d’un àudio.

Durada: 60 minuts

20%
Dictat melodicorítmic Transcripció d’una melodia.

Durada: 30 minuts

10%
Dictat harmònic

Transcripció d’una progressió d’acords.

Durada: 30 minuts

10%

 

Bloc de prova instrumental

Exercici Descripció

Pes

Prova instrumental

Interpretació d’una peça obligatòria per demostrar el domini de l’instrument.

Al final d’aquesta pàgina es troben les peces obligatòries de cada instrument.

Durada: 10 minuts

30%

 

Part B

 

Exercici

Descripció Pes
Anàlisi sonora*

Realització d’exercicis d’anàlisi crítica d’un fragment sonor referents als processos d’àudio, timbres i plans sonors.

Durada: 45 minuts

50%
Tractament d’àudio*

Edició i processament d’un fragment sonor aplicant efectes, reverberacions i treball amb MIDI.

Durada: 60 minuts

50%

*El software instal·lat en els nostres equips per a la realització dels exercicis de la part B és Logic Pro. L’aspirant pot portar el seu propi ordinador portàtil amb un altre programa per realitzar els exercicis de la part B.


Consulta els criteris d’avaluació de la part A i B al següent enllaç: https://portaldogc.gencat.cat/utilsEADOP/PDF/8452/1860937.pdf

ⓘ Els aspirants hauran de portar un mòbil o tablet i auriculars per escoltar els àudios de la Part A i l’exercici específic per aquells que disposen del títol de Grau Professional. El mateix dia de la prova es facilitaran uns enllaços per accedir als àudios.

ⓘ De manera orientativa, el centre publica un llistat d’obres de referència per cada instrument. En qualsevol cas, el repertori és lliure (excepte per la prova instrumental de la part A en l’especialitat de Sonologia), podent presentar, fins i tot, composicions pròpies que estiguin a un nivell equivalent a les proposades pel centre. Es valorarà la diversitat estilística.

ⓘ Els aspirants hauran de portar dues còpies de les partitures del repertori triat pel tribunal avaluador.

ⓘ La part B d’interpretació es pot fer amb músics acompanyants procurats per l’aspirant o amb backing tracks en cas de grans desplaçaments geogràfics. Tot i així, es valorarà portar acompanyants.
Si l’aspirant no pot portar músics acompanyants, el centre pot sol·licitar a l’alumnat de Jam Session la seva disponibilitat.

ⓘ La prova instrumental de la Part A de Sonologia es pot fer amb backing track.


 

◉ Repertori de referència

 

Baix elèctric

 

Daft punk – Get lucky

Dream theater – Erotomania

Juan Nelson – Steal my kisses

Marcus Miller – Power

Rafael Escoté – M’acabo això i marxem

Red Hot Chili Peppers – Dark necessities

Richard Bona – Playground

Rush – Circumstances

Stevie Wonder – For once in my life

Vulfpeck – 1612

Yes – Roundabout

 

Bateria

 

The Beatles – Come together (Oz Noy version)

Kamaad Williams – Broken theme

Mongo Santamaria – Afro blue (Dereck Trucks Band)

Nigel Hall – Swagism

The Pineaple thief – Alone at sea

Stanton Moore – Everything I do gone be funk

 

Guitarra elèctrica

 

The Aristocrats – Bad asteroid

Andy Timmons – Pink champagne sparkle

Joe Satriani – Premonition

Mark Lettieri – Little minx

Nick Johnston – Poison touch

Rick Lollar Band – I’ve been driving

Robben Ford and The Blue Line – The brother

 

Piano i teclats

 

Adele – Rolling in the deep (Dirty Loops version)

Brad Mehldau – Blackbird

Brad Mehldau – Exit music (for a film)

Britney Spears – Circus (Dirty Loops version)

Bruce Springsteen – I’m on fire (Aaron Parks version)

Cory Henry – Gotcha Now Doc

The Doors – Light my fire (Medeski, Martin, Wood and John Scofield version)

Esbjörn Svensson Trio – Seven days of falling

Hiatus Kaiyote – Molasses

Ibrahim Maalouf – Essentialles

Ibrahim Maalouf – Free spirit

Mongo Santamaria – Afro blue (Robert Glasper – Black Radio)

Roy Hargrove – Strasburg St. Denis

 

Saxòfon

 

Ben Wendel – Soli

Bob Sheppard – Gazelle

Bob Reynolds – Down south

Chris Potter – Snake oil

David Binney – Arlmyn Trangent

Kamasi Washington – Desire

Michael Brecker – Slang

Miguel Zenon – Colobó

Rudresh Mahanthappa – On the DI

Steve Coleman – The tao of mad phat

Steve Lehman – Post-modern pharaohs

Yellowjackets – Boomtown

 

Veu

 

Amy Winehouse – Moody’s mood for love

Björk – Human behaviour

Black Sabbath – Heaven and hell

Deep Purple – Speed king

Evanescence – Bring me to life

The Fugees – Ready or not

Halestorm – I get off

Hiatus Kaiyote – Nakamarra

Iron Maiden – Flight of Icarus

Jamie Cullum – Save your soul

Lady Gaga – I’ll never love again

Led Zeppelin – Immigrant song

Nathy Peluso – La Passione

Rihanna – Love on the brain

Screaming Headless Torsos – Vinnie

YEBBA – Evergreen

 

Violí

 

Didier Lockwood – Sleight of hands

Jimi Hendrix – Little wing (violin version)

Jimi Hendrix – Voodoo child (violin version)

Joe Deninzon – Contusion

Mark O’Connor – The devil comes back to Georgia

Michael Jackson (Rhett Price ft DSharp) – Beat it

Michael Jackson – Smooth criminal (violin version)

Santana – Europa (Tracy Silverman version)

Steffen Shackinger – The dixieland

Stephean Grapelli – Misty

 


 

Peces obligatòries per la prova instrumental a l’especialitat de Sonologia

 

Baix elèctric

 

S. Bach – Cello suite Nº1 en Sol mayor

 

Bateria

 

Estudi tècnic del llibre Nivell 8 de bateria (Escola de Música Jam Session)

 

Guitarra elèctrica

 

Deep Purple – Lazy (Intro i solo de guitarra del minut 1:40 al 3:03 aprox.); Hal Leonard Deep Purple Machine Head Tab Book ed. Hal Leonard

 

Piano i teclats

 

Rush – La Villa Strangiato (edició per a piano. Del minut 2:00 al 3:16)

 

Saxòfon

 

Bob Mintzer (14 Blues & Funk etudes) – Shuffle de-funk

 

Veu

 

Blues for the Bean. Blues scattitudes de Bob Stoloff

 

Violí

 

Kreutzer – Estudi nº 1 (42 studies for violin)

 


 

✎ MOSTRES D’EXERCICIS – PROVES D’ACCÉS


 

Share